Wednesday 25 December 2013

Medan - Part 7

Pagi2 lagi kami dah bersiap utk breakfast . Harap2 kali ni menu yg memberangsangkn. Sampai jer kat restorannya , we ols terpegun melihat keindahan Danau Toba ciptaan ALLAH. Masyaallah betapa BESARNYA kuasaMu. Kalu tak percaya cuba tengok ni.....



Permandangan dari Siposo-poso

View dari Restoran
We ols breakfast dgn mee goreng jer . Mee goreng tapi mcm maggi goreng jer. Tapi mmg sedap. Aku pun tambah dan tambah . Cukup aman tenteram jer duk kt rest tu sbb view ke arah Lake Toba. Kami tak lopeh peluang tuk brgambo. Masing2 berposing habis-habisan. So sweettttt..



 Mmg cantik menghadap ke Lake Toba. Ada kolam lagi uols....


Hubby pun tak lepaskan peluang berposing



Restoran mengadap Lake Toba





 Lebih kurang jam 8 pg , we ols turun bawah utk jumpa supir. Pg ni kami nak naik feri utk ke Pulau Samosir. Tak sabor rasenyer nok naik peri. Supir dah tunggu kami di Lobby. Aku ingatkan naik kijang ke sana tapi rupa2nya jln kaki jer .Semua tambang diurus oleh supir sbb ianya termasuk dlm pakej tu. Uols tgk jerlah gambar2 kat bawah. Tak perlulah aku cerita panjang2 mcm karangan pulak nanti hehehehe.

Jeti ni terletak dkt dengan Hotel Danau Toba ,hanya jln kaki jer


Seronok jgk kat atas Feri ni .Lebih kurang 45 minit utk ke Pulau Samosir
Utk korang tahu, dalam feri ni tidak disediakan jaket keselamatan. Kalu feri ni karam maknanya karam ler semua penumpang...huhhuhu...tapi minta dijauhkan dengan bencana mcm tu. Nasihat aku korang bacalah sedikit ayat2 suci al[-Quran bagi mendapat perlindungan dariNYA. Kerusi pun hanya kerusi plastik yg boleh dialihkan kemana kita suka tanpa sebarang ikatan dimana-mana. 


Itulah Pulau Samosir dan Feri2 yang berlabuh






Naik Feri ni tak selamat sbb tak ada life jacket dan kerusi tu main atur jer tanpa
disokong mana2
Kuat betul dipasang lagu dangdut. Bingit jgk telinga ni . Tapi layan jgk la..


bergambar dipulau Samosir. Kakak sdg bargain dgn penjual samosir
Rupa2nya kat sini barang2 lebih murah dari Medan. Menyesal aku sbb dah bnyk perabih pitih kat Medan tu. Tak per pengajarannnn....Aku tak sempat jelajah semua kedai kat sini sbb masa diberikan hanya 1/2 jam jer ...eeee mana cukup wehh.Pak Supir punya pasal la ni sbb cakap tak pa bertolak ke Samosir lewat . Terpaksa ikut kata supirku. We ols pun tak sempat nak lawat kubur kaum batak kt sini sbb tak cukup masa. Takpalah lain kali aku akan datang lagi okiesss..... Tapi yg pasti aku frust sgt2 Sekarang aku akan gerak ke Air Terjun Si piso-piso & Simarjarunjung yang terkenal dgn air halianya..


No comments:

Post a Comment